Ik ben best energiek, vind het altijd voldoening geven om iets te ondernemen, dus om iets bij te dragen. Maar dus niet in deze situatie. Ik voel me nu echt zo'n pittige tante die ergens een stokje voor steekt, helaas pindakaas. Maar iets in mij vind dat ik gelijk heb.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:58 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ja en dat is dus het hele punt. Je kan roepen dat het je raakt zonder dat je er echt zelf een noemenswaardige moeite voor hoeft te doen.
Wat bedoel je met uitkomst? Dat ze wel/niet uit jullie groep gezet wordt?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:55 schreef BeeGees het volgende:
[..]
We gaan het weer aankaarten maandag en we zullen zien wat de uitkomst is.
Het gaat je verbazen hoeveel mensen dezelfde denkwijze lijken te hebben. Of iedereen lult met me mee, kan ook nog.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:05 schreef Lokasenna het volgende:
Ik vind niet dat je te hard bent. Een downie laat je ook niet een universitair diploma halen omdat het niet zijn schuld is dat hij niet zo slim is en hij het echt wel graag wil. Maar ja, als je het op die manier bekijkt stoot je wel snel mensen voor het hoofd, ik zou de gedachte voor me houden als ik jou was.
Dat ze anders wordt beoordeeld.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:08 schreef Chai het volgende:
[..]
Wat bedoel je met uitkomst? Dat ze wel/niet uit jullie groep gezet wordt?
Ik heb alleen de eerste lading reacties hier in het topic gelezen, daar leek iedereen haar vooral zielig te vinden.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:10 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Het gaat je verbazen hoeveel mensen dezelfde denkwijze lijken te hebben. Of iedereen lult met me mee, kan ook nog.
Hier inderdaad wel weer, vreemd is dat.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:13 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb alleen de eerste lading reacties hier in het topic gelezen, daar leek iedereen haar vooral zielig te vinden.
Wat ik persoonlijk zou doen is het naast me neerleggen, haar zoveel mogelijk negeren in jullie groepsverdeling, en gewoon zelf een goed project neerzetten. Lekker boeiend of zij wel of niet een paar ECTS krijgt, is de moeite van het je druk over maken niet waard.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:14 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Hier inderdaad wel weer, vreemd is dat.
Snap dat het zo moet werken, maar ze gaan echt niet zeggen na 7 weken "Joh, is goed meid, maak anders maar geen verslag want je hebt je uren al gehaald."quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:10 schreef Zeikbeer het volgende:
[..]
Het is net als fte's, dat er een study load (ects) per student is. Die werklast wordt dus weer 1 ipv 1,2 of 1,25 indien je de zieke persoon behoudt in de groep. Ja, ten opzichte van een ander groepje van vijf, zal het eindproduct van het groepje van TS met vieren dus 80% zijn. Zo ging dat bij ons aan de uni in ieder geval. Ergens in de reglementenstaat ook beschreven dat een ects gelijk staat aan x aantal pagina's lezen of x aantal uur / week groepswerk, per student dus.
Dat is ook mijn ervaring inderdaad.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:16 schreef Fretwork het volgende:
Snap dat het zo moet werken, maar ze gaan echt niet zeggen na 7 weken "Joh, is goed meid, maak anders maar geen verslag want je hebt je uren al gehaald."
Ik snap hoe het moet werken, maar je wilt geen slap werk leveren. Uit mijn ervaring had een kleine groep altijd meer EC's aan werk.
Deze week nog van dichtbij meegemaakt in het project. Persoon voldeed niet, maandag gesprek gehad, dinsdag was diegene er al niet meer bij.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, dat kun je ... Als werknemer.
Het heeft niks met escaleren te maken, in mijn branche moet je gewoon leveren. Doe je dat niet, krijg je misschien een tweede kans, daarna ga je gewoon van het project af en komt er een ander. Heeft niks met "weerstand" van de zwakke schakel te maken maar vooral met de incompetentie van diegene.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:31 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nee hoor, tijdens je werkzame leven ga je dit juist veel vaker tegenkomen. Dat heet weerstand, en als goed projectleider weet je daarmee om te gaan.
Projectgroepen bestaan namelijk definitie niet in de hierarchische lijn. Als jij als projectleider, of projectmedewerker stap naar je leidinggevende, dan heeft deze weinig tot geen invloed op iemand van een andere afdeling, of, nog vaker, iemand van een ander bedrijf.
Als projectmedewerker kun je in de lijn nog naar de projectleider, maar TS zou die stap niet moeten zetten, gezien HBO toch echt wel een niveau hoger dan medewerker is, die moet zelf de weerstand op kunnen lossen.
Serieus; roepen dat je direct iets gaat escaleren laat met name je eigen onkunde zien om met de situatie om te gaan en je per definitie niet geschikt om op HBO niveau te kunnen presteren in het bedrijfsleven.
Nee, lees het topic anders even...quote:Op donderdag 8 oktober 2015 20:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ben ik nou de enige die het eens is met TS?
Nee, hier ook 1. Maar we zitten in een zieligheidsmaatschappij blijkbaar. Ben je zielig, krijg je van alles extra, alles om je maar niet af te sluiten van de mogelijkheden die anderen met meer kwaliteiten wel hebben.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 20:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ben ik nou de enige die het eens is met TS? Dat meisje functioneert niet. Ze zal dus aangepast onderwijs moeten volgen en haar probleem aanpakken. Haar blijven ontzien is geen oplossing. Het belemmert de groep en zij mist veel dus leert ze er ook niet voldoende van. Het is wel de bedoeling dat je een bepaald niveau krijgt.
Ik vind TS dus niet te hard, maar gewoon realistisch.
Dat ze niet weten wat het is betekend natuurlijk niet dat ze niks heeft, alleen dat ze dus nog niet ontdekt hebben wat er mis is.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:29 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Heb ik echt wel. Ik ben erg begaan met mensen in vervelende situaties. Ik moest laatst nog huilen door een documentaire over albino kinderen in Afrika, zo van: kon ik maar iets doen. En hier heb ik geen enkel stukje medelijden. Ik wil GRAAG achterhalen waarom dat zo werkt bij mij, maar ik weet niet hoe. Ik moet zeggen: als ze nou echt een keiharde daadwerkelijk wetenschappelijk bewezen en ernstige ziekte had, dan had ik het hele verslag voor haar willen typen. Bij wijze van dan.Dan had ik er alle begrip voor gehad. Krom, dat weet ik.
En bij de evaluatie geef je aan dat ze alleen taalfouten gecheckt heeft. Want eerlijkheid duurt het langst.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 20:49 schreef Gary_Oak het volgende:
Laat haar op taalfouten checken en verder niet de rechter uithangen. De beslissing om haar die studiepunten toe te kennen, is al genomen door je docent.
Ik ben het ook met je eens hoor. Zelf harder moeten werken omdat een ander niets doet, wellicht met een goede reden, maar dan moet ze dat zelf oplossen en niet anderen voor haar laten doen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 20:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ben ik nou de enige die het eens is met TS? Dat meisje functioneert niet. Ze zal dus aangepast onderwijs moeten volgen en haar probleem aanpakken. Haar blijven ontzien is geen oplossing. Het belemmert de groep en zij mist veel dus leert ze er ook niet voldoende van. Het is wel de bedoeling dat je een bepaald niveau krijgt.
Ik vind TS dus niet te hard, maar gewoon realistisch.
Dan meldt ze zich ziek, gaat ze naar de dokter en valt een werkgroepje niet lastig met haar problemen. Of ze laat een tentamen schieten en doet wat extra voor de werkgroep. Dit iom de onderwijsinstelling. Lekker makkelijk allemaal.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 20:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat ze niet weten wat het is betekend natuurlijk niet dat ze niks heeft, alleen dat ze dus nog niet ontdekt hebben wat er mis is.
In het echte leven worden ze lang niet altijd ontslagen, maar heb je meestal wel de kans ze te ontlopen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 21:01 schreef Platina het volgende:
Noem mij maar asociaal maar ik sta er versteld van dat zo veel van jullie het normaal vinden om iemand te laten meeliften.
Ik zou dit dus direct melden aan een docent en als er geen verbetering optreedt zou ik haar uit het groepje trappen.
Die argumenten dat dit je ook in je werkende leven gaat overkomen zijn onzin. In het echte leven worden deze mensen ontslagen of op een zijspoor gezet.
Je mag best langer over je studie doen, maar meeliften op groepswerk van anderen hoort daar niet bij!
In het echte leven komen ze misschien wel aan de bak als raamambtenaar of excuus-wajonger, maar in de echt interessante functies zul je ze niet vinden.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 21:30 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
In het echte leven worden ze lang niet altijd ontslagen, maar heb je meestal wel de kans ze te ontlopen.
Met deze post geef je opeens eigenlijk aan dat je dit meisje gewoon niet gelooft/haar ziekte niet serieus neemt en dát vind ik wel heel lullig (en dat dat meisje chronisch ziek is en de gevolgen die dat voor haar studie heeft vind ik natuurlijk ook wel heel sneu, maar diploma's verstrekken op basis van "zieligheid" vind ik echt compleet achterlijk en daar komt één en ander wel op neer). "Als ze nou echt een keiharde daadwerkelijk wetenschappelijk bewezen en ernstige ziekte had, dan had ik het hele verslag voor haar willen typen." schrijf je. Hiermee doe je eigenlijk de rest van je verhaal teniet (en dat terwijl ik het juist met de rest van je verhaal dus wél eens ben).quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:29 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Heb ik echt wel. Ik ben erg begaan met mensen in vervelende situaties. Ik moest laatst nog huilen door een documentaire over albino kinderen in Afrika, zo van: kon ik maar iets doen. En hier heb ik geen enkel stukje medelijden. Ik wil GRAAG achterhalen waarom dat zo werkt bij mij, maar ik weet niet hoe. Ik moet zeggen: als ze nou echt een keiharde daadwerkelijk wetenschappelijk bewezen en ernstige ziekte had, dan had ik het hele verslag voor haar willen typen. Bij wijze van dan.Dan had ik er alle begrip voor gehad. Krom, dat weet ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |